Nowatorska, szeroka paleta usług pośrednictwa oraz usług specjalistycznych z zakresu rynku nieruchomości przygotowana przez MEDIATOR POLSKA umożliwia nowoczesną obsługę rynku i daje pełną możliwość dostosowania zakresu zlecanych usług do indywidualnych potrzeb i wymagań Klienta.
Obsługa transakcji
Usługa polega na zleceniu nam przygotowania i przeprowadzenia transakcji zbycia/nabycia nieruchomości bez świadczenia usługi pośrednictwa.
Obsługa transakcji występuje w sytuacji samodzielnego znalezienia nieruchomości lub klienta na własną nieruchomość. Ten rodzaj usługi jest wskazany gdy zbywca/nabywca chce zachować ostrożność przy dokonywaniu transakcji i potrzebuje fachowego wsparcia w prawnych, technicznych, proceduralnych i/lub negocjacyjnych aspektach procesu przygotowania i zabezpieczenia sprzedaży/kupna nieruchomości.
Cena ofertowa brutto – 1,2% (podlega negocjacji).
Pośrednctwo zwykłe
Polityka Mediator Polska opiera się na promowaniu usług pośrednictwa z klauzulą wyłączności, tak jak to się odbywa na całym cywilizowanym świecie. Jednakże specyfika polskiego rynku nieruchomości dopuszcza stosowanie umów pośrednictwa tak zwanych „otwartych”, zwanych przez nas zwykłymi.
Niezaprzeczalnym jednak jest fakt, że starania podejmowane przez każde biuro nieruchomości w zakresie realizacji umowy na wyłączność są znacznie szersze i efektywniejsze. Natomiast obsługa umów otwartych, które powielane są przez wiele biur nieruchomości, wprowadzających często różne oznaczenia, parametry i opisy nieruchomości, a także w nieuprawniony sposób zaniżających ceny nieruchomości – szkodzi ofercie, podważa zaufanie do oferty, wprowadza w błąd zainteresowanych, często działa na szkodę właścicieli nieruchomości. Sprawia też nieodparte wrażenie trudnozbywalności oferowanej nieruchomości, skoro aż tak wiele biur ją promuje.
Dlatego też zachęcamy do korzystania z umów na wyłączność – pośrednictwa dedykowanego jako bezpieczniejszej, efektywniejszej i wygodniejszej dla sprzedającego formy współpracy.
Rodzaj umowy
Rodzaj i zakres usługi
Prowizja ofertowa
BW bez wyłączności
Umowa pośrednictwa dla sprzedających: – Umowa pośrednictwa bez wyłączności; – Podstawowy zakres usługi pośrednictwa; – Wynagrodzenie obustronne; – Promocja oferty w co najmniej 18 portalach, wyszukiwarkach i stronach nieruchomości.
Umowa pośrednictwa dla kupujących / najemców: – Pełen zakres usługi pośrednictwa; – Poszukiwanie ofert we własnej bazie biura, biur współpracujących i z innych źródeł; – Poszukiwanie ofert także bez pobierania wynagrodzenia od sprzedających / wynajmujących, czyli działanie na typowe zlecenie poszukującego
Umowa pośrednictwa dla kupujących posiadających równocześnie nieruchomość do sprzedaży, której sprzedaż nam zlecają: – Pełen zakres usługi pośrednictwa; – Wynagrodzenie obustronne; – Poszukiwanie ofert we własnej bazie biura, biur współpracujących i z innych źródeł/li>
1,8% Podana cena usługi podlega negocjacji
KN-Kredyt
Umowa pośrednictwa dla Kupujących z kredytem bankowym pozyskiwanym za pośrednictwem Mediator Polska
1,5% Podana cena usługi podlega negocjacji
KN-Developer
Od Klientów nabywających nieruchomości na rynku pierwotnym (deweloperskim) wynagrodzenia Mediator Polska nie pobiera. Nie zawiera się także z klientami poszukującymi umów pośrednictwa.
0%
Podane ofertowe wysokości wynagrodzenia każdorazowo podlegają negocjacjom.
Nowe pośrednictwo
W odróżnieniu od tradycyjnego pośrednictwa, „tanie pośrednictwo” ma za zadanie świadczenie tylko wybranych przez klienta elementów pośrednictwa z całej procedury.
Idea „taniego” pośrednictwa powstała kilka lat temu w Anglii jako skutek ogólnoświatowego kryzysu finansowego z 2008 roku.
W porównaniu z tradycyjnym pośrednictwem, „tanie” pośrednictwa przedstawia się znacznie bardziej atrakcyjnie. Oto przykład: lokal mieszkalny za 280.000 zł koszt tradycyjnego pośrednictwa na poziomie 2,5% to – 7.000 zł koszt „taniego” pośrednictwa to maksymalnie – 1.960 zł Różnica wynosi aż 5.040 zł.
Oczywiście „tanie” pośrednictwo nie jest dla każdego klienta. Kto nie ma czasu na zajmowanie się sprzedażą nieruchomości albo nie ma odwagi prowadzić część elementów procesu samodzielnie lub nie ma wystarczającej wiedzy aby część procedur wykonywać samodzielnie, ten powinien korzystać z tradycyjnego pośrednictwa.
W ofercie „taniego” pośrednictwa są możliwe opcje do wykupienia obejmujące poszczególne elementy procedury, które zabezpieczy pośrednik. Koszty wówczas są nieco wyższe, ale nawet przy wykupieniu wszystkich opcji koszt „taniego” pośrednictwa jest kilkukrotnie niższy od tradycyjnego.
Oszczędne pośrednictwo
Charakterystyczną i kluczową cechą nowego systemu usług są wielokrotnie niższe koszty ponoszone przez klienta w stosunku do dotychczasowego modelu. Dzięki istotnym modyfikacjom nowy system uwzględnia rzeczywiste potrzeby klientów, bazuje w dużej mierze na współczesnych środkach komunikacji i wymiany informacji, eliminuje zbędne czynności, zmienia podejście do kosztotwórczych elementów zastępując je nowymi tańszymi rozwiązaniami. Innowacyjne świadczenie usług w ramach Systemu Ekonomicznych Pakietów SEP nie jest uzależnione, jak w zwykłym pośrednictwie, od wartości nieruchomości a ma charakter ryczałtowy.
Szczegóły już niebawem.
Pośrednictwo dedykowane
Na całym świecie, w rozwiniętych państwach, standardem jest zawieranie umów pośrednictwa na wyłączność. Nie do pomyślenia jest, aby zlecać tą samą usługę wielu biurom nieruchomości – to tak jakby zamawiać wiele taksówek do jednego przewozu.
W Polsce wyłączność stopniowo staje się coraz bardziej powszechna. W ofercie Mediator Polska, w ramach pośrednictwa dedykowanego, wyróżniamy dwa rodzaje pośrednictwa – Exclusive, czyli pełen zakres usługi i 0% od kupującego oraz usługi Standard z wynagrodzeniem obustronnym.
Rodzaj umowy
Zakres usługi
Prowizja ofertowa
W-Exclusive
Umowa pośrednictwa na wyłączność: – Pełen zakres usługi pośrednictwa; – Promocja oferty w co najmniej 20 portalach, wyszukiwarkach i stronach nieruchomościowych; – Ulotki rozprowadzane przez agentów w lokalnym zakresie; – Ogłoszenia prasowe w prasie nieruchomościowej – 0 % od kupującego
Umowa pośrednictwa na wyłączność: – Pełen zakres usługi pośrednictwa; – Promocja oferty w co najmniej 20 portalach, wyszukiwarkach i stronach nieruchomościowych; – Ulotki w lokalnym zakresie; – Wynagrodzenie obustronne